پیلاتس

پیلاتس با دستگاه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

در دنیا ثابت شده که ورزش پیلاتس باعث بهبود قدرت، انعطاف پذیری، تحرک، تعادل و توان عضلانی شما می گردد اما کدام روش پیلاتس بهتر است؟ پیلاتس مت یا پیلاتس ریفورمر؟ شاید یکی از متداول ترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود همین سوال باشد؟ اگر این سوال ذهن شما را نیز درگیر کرده پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پیلاتس ریفرمر و پیلاتس مت نتایج مشابهی دارند به همین دلیل بسیاری از افراد مبتدی که به تازگی این ورزش را آغاز کرده اند در انتخاب خود دچار سردرگمی می شوند. اما واقعا تفاوت اصلی این دو روش چیست و کدامیک برای شما مناسب تر است؟

مقایسه پیلاتس مت و پیلاتس ریفورمر (پیلاتس با دستگاه)

هر دو روش جهت تقویت قدرت هسته مرکزی و عضلات شما استفاده می شوند و اهدف مشابهی دارند. درواقع هر دوی آن ها به شما می آموزند که چطور حرکات را از هسته مرکزی بدن شروع کرده و قدرت انعطاف پذیری خود را افزایش دهید. همچنین باعث می گردند تا به سرعت این تغییرات را در زندگی روزمره خود احساس کنید. شما میتوانید بسیاری از تمریناتی که روی دستگاه ریفورمر پیلاتس انجام می دهید را بر روی مت پیلاتس نیز انجام دهید. اما تفاوت اصلی در اینجاست که در کلاس های پیلاتس مت از وزن بدن خود جهت انجام تمرینات استفاده می کنید. در حالی که در کلاس های پیلاتس دستگاه با استفاده از مقاومت ایجاد شده به وسیله فنرهای متصل به دستگاه  تمرینات خود را انجام خواهید داد.

پیلاتس مت

مت پیلاتس پایه و اساس کلیه تمرینات ورزش پیلاتس می باشد. به طور کلی در یک کلاس پیلاتس مت بر روی تقویت عضلات پا، شکم و پایین و بالای کمر شما کار می شود. در واقع شما تمامی تمرینات خود را با کمک مقاومت ایجاد شده ناشی از وزن خود در مقابل نیرو گرانش انجام خواهید داد و کنترل بدن خود را در دست می گیرید. اگر به تازگی با ورزش پیلاتس آشنا شده اید، استفاده از این روش برای شما مناسب به نظر می رسد. زیرا پیلاتس مت کمک بسیار زیادی به شما در یادگیری نحوه کنترل عضلات در طول تمرینات خواهد کرد.

مطالب مرتبط:  یوگا چیست؟

برخلاف آنچه عموم مردم تصور می کنند کلاس های پیلاتس مت پیشرفت بسیار سنگین تر از پیلاتس دستگاه می باشند. زیرا در این روش همواره از بدن خود استفاده می کنید و دستگاه های پیلاتس کمکی به شما در جهت انجام حرکات ورزشی نخواهند کرد. با اینکه ممکن است انجام تمرینات در پیلاتس ریفورمر جذاب تر بنظر برسد اما بسیاری از ورزشکاران حرفه ای بهبود قدرت و وضعیت بدنی خود را مدیون پیلاتس مت می دانند.

پیلاتس با دستگاه

ریفورمر پیلاتس یکی از قدیمی ترین تجهیزات پیلاتس می باشد که در ابتدا توسط جوزف پیلاتس در حالی که در یک اردوگاه بازداشتی در جنگ جهانی اول به سر می برد، جهت توانبخشی سربازان بی حرکت طراحی شد. از آن زمان تاکنون دستگاه ریفرمر دستخوش تغییرات بسیاری گشته و به شکل مدرن کنونی درآمده است. ریفرمر مدرن، یک تخت باریک شامل کالسکه کشویی، تسمه و فنر می باشد. در این دستگاه با اضافه یا کم کردن فنرها میتوان مقاومت های مختلفی متناسب با شرایط خود ایجاد نمود. این دستگاه یکی از بهترین و موثرترین دستگاه های پیلاتس به شمار می آید که دارای تنوع حرکتی بی شماری می باشد.
<\ br>

<\ br>

نقش پیلاتس دستگاه در بهبود آسیب های جسمانی

دستگاه ریفرمر همانند یک سیستم کمک کننده برای بدن عمل میکند و به شما کمک بسیار زیادی در انجام صحیح حرکات پیلاتس خواهد کرد. همانطور که پیش تر گفته شد مقاومت این دستگاه توسط فنرهای متصل به آن قابل تنظیم می باشد. بنابراین میتوان از فنر های قوی تر جهت ایجاد قدرت در گروه های عضلانی بزرگتر و از فنر های ضعیف تر در جهت به چالش کشیدن عضلات تثبیت کننده استفاده نمود. در واقع در این دستگاه شدت تمرین ها با توجه به مقاومت تنظیم شده برای هر فرد متفاوت می باشد. این مورد دستگاه ریفرمر را به یک دستگاه همه کاره برای انجام تمرینات ورزشی تبدیل خواهد کرد. لازم به ذکر است که این دستگاه به افرادی که دارای آسیب دیدگی های شدید جسمانی بوده و یا دامنه حرکتی محدودی دارند، کمک بسیار زیادی خواهد نمود.

مطالب مرتبط:  باشگاه پیلاتس

یکی از بزرگترین تفاوت های پیلاتس دستگاه با پیلاتس مت همین مورد می باشد که با توجه به مقاومت های مختلف ایجاد شده توسط سیستم فنری دستگاه ریفرمر، مجموعه تمرینات موجود در مقایسه با پیلاتس مت تنوع بسیار زیادی دارد. شما میتوانید تقریبا تمامی حرکات پیلاتس از تمرینات ابدایی تا بسیار پیشرفته را بر روی دستگاه ریفرمر انجام دهید. یکی دیگر از مهمترین وجوه تمایز پیلاتس با دستگاه این مورد می باشد که می تواند تمرینات قدرتی و استقامتی چالش برانگیزی را نسبت به پیلاتس مت برای شما به ارمغان آورد. معمولا این روش شما را سریع تر به نتیجه دلخواه می رساند و به شما این امکان را می دهد تا تمرینات را در موقعیت های مختلف بدن، از پشت، پهلو، روی شکم، بصورت نشسته و همچنین روی پا یا زانو انجام دهید.

نقش پیلاتس ریفورمر در مراکز توانبخشی

پیلاتس ریفورمر به کاربر اجازه می دهد تا در یک صفحه حرکتی افقی ورزش کند و بار عمودی نداشته باشد. این مورد بدان معنی است که فشاری را بر روی پاهای خود ایجاد نخواهد کرد. به همین دلیل برای مقاصد توانبخشی بی نظیر به نظر می رسد. به عنوان مثال اگر فردی جراحی زانو انجام داده یا در این ناحیه دارای آسیب باشد، این کالسکه افقی به او این امکان را می دهد تا با استفاده از تنظیم مقاومت سبک تر از وزن بدن خود، عضلات پای خود را تقویت نموده و از طریق حرکات کنترل شده با خیالی آسوده سرعت بهبودی خود را افزایش دهد. اگر بخواهیم مثالی دیگر بیان کنیم میتوان به شخصی اشاره کرد که مبتلا به اسکولیوز می باشد و ممکن است انجام حرکات در پیلاتس مت برای او مشکل باشد. اما دستگاه ریفرمر میتواند دامنه حرکتی او را بطور کاملا ایمن و موثر افزایش دهد.
<\ br>

<\ br>

محدودیت سنی پیلاتس ریفرمر

پیلاتس با دستگاه محدودیت سنی نداشته و برای تمامی سنین مناسب می باشد. مهم نیست نوجوان بوده یا پا به سن گذاشته باشید. این روش متناسب با نیاز های بدن شما عمل کرده و در هر سنی موثر می باشد. بطور کلی با استفاده از دستگاه های پیلاتس میتوان بسیاری از تمرینات قدرتی، وضعیتی، انعطاف پذیری، تعادل و استقامتی برای هدف قرار دادن یک ناحیه خاص، گروه های عضلانی کوچک و بزرگ طراحی نمود.

مطالب مرتبط:  اصل تنفس در پیلاتس (اصول 10 گانه پیلاتس)

پیلاتس با دستگاه یا پیلاتس مت؟ کدامیک برای شما مناسب تر است؟

تاکنون با شباهت و تفاوت های زیادی از این دو روش آشنا شدید اما اگر هنوز پاسخ سوال خود را دریافت نکردید در ادامه با ما همراه باشید. هر دوی این روش ها مزایای مشابه زیادی دارند. در واقع هر دو به شما می آموزند که چطور به صورت موثر از هسته مرکزی بدن خود استفاده کنید. در پیلاتس مت، هدف قراردادن گروه های عضلانی خاص امکان پذیر است اما به اندازه پیلاتس با دستگاه متنوع نیست.

پیلاتس ریفومر برای کسانی که دارای آسیب دیدگی یا عدم تعادل مزمن می باشند، مناسب تر است که این مورد یکی از بزرگترین برتری های پیلاتس ریفورمر بر پیلاتس مت می باشد. اما این نکته را فراموش نکنید که بزرگترین اشتباه بسیاری از افراد این موضوع می باشد که گمان می کنند پیلاتس با دستگاه بسیار سخت تر و پیچیده تر از پیلاتس مت می باشد. در حالی که این موضوع میتواند به طور کامل در یک کلاس پیشرفته مت پیلاتس معکوس باشد. در پایان می توان گفت که مهم نیست از چه روشی برای انجام تمرینات پیلاتس بهره می برید. آنچه مهم است انجام مستمر تمرینات با رعایت اصول ده گانه پیلاتس (نفس، تمرکز، تمرکز، کنترل، دقت، جریان و …) می باشد که می بایست در باشگاه پیلاتس خود رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با کلاس های پیلاتس با دستگاه و رزرو نوبت، با شماره ی 02126373047 تماس حاصل فرمایید.

ماسا پیلاتس

خیابان مقدس اردبیلی - خیابان شاداور
تهران, تهران 1985683455
ایران
تلفن: +982126373047
تلفن دوم: +989126752535
ایمیل: [email protected]
آدرس اینترنتی: https://www.masapilates.ir/
شنبه7:00 PM - 7:00 PM
یک شنبه7:00 PM - 7:00 PM
دوشنبه7:00 AM - 7:00 PM
سه شنبه7:00 AM - 7:00 PM
چهار شنبه7:00 AM - 7:00 PM
پنج شنبه7:00 PM - 12:00 PM
جمعهبسته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *