پیلاتس

مزایای پیلاتس برای مردان

مزایای پیلاتس برای مردان
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مزیت‌های پیلاتس برای مردان

مردان اغلب از پیلاتس دوری می‌کنند. زیرا به نظر آنها پیلاتس یک ورزش زنانه است؛ اما واقعیت این است که بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای از آن به عنوان نوعی تمرین مکمل برای بهبود عملکرد ورزش تخصصی خود استفاده می‌کنند. حتی اگر یک فوتبالیست یا بسکتبالیست نیستید، باز هم پیلاتس می‌تواند یک عنصر اساسی برای ورزش روزمره باشد و منبعی برای جوانی و سلامت جسمی شما محسوب شود.

از مزیت‌های پیلاتس برای مردان:

  • تعادل بدن: چون بر روی عضلات دو سمت بدن به طور یکسان کار می‌‌کند. بنابراین عضلات سمت ضعیف‌تر، قوی‌تر می‌شوند.
  • بهبود ناهنجاری‌های قامتی‌: اگر به خاطر اینکه کل روز را پشت میز نشسته‌اید یا زیاد رانندگی می کنید، به اندازه ی کافی وضعیت قامتی خود را دوست ندارید، پیلاتس می‌تواند به طورقابل توجهی به بهبود آن کمک کند. وضعیت قامتی (posture) خوب فقط برای ظاهر خوب نیست، بلکه برای سلامت هم خوب است.
  • قوی‌تر شدن: اگر در زندگی یک برنامه تمرینی روزانه دارید به احتمال زیاد فقط دارید روی یکسری عضلات یکسان کار می‌کنید. پیلاتس به عضلات کوچک‌تر و عمیق‌تری که از آنها غافل بوده‌اید توجه کرده و روی آنها کار می‌کند. بدین ترتیب عضلات بزرگ‌تر هم حمایت می‌شوند.
  • بهبود زندگی جنسی (sex life): با کسب همه مزیت‌های جسمی و بهبود تنفس، بنیه و استقامت بدن بهتر می‌شود. داشتن عضلات قوی هسته مرکزی بدن و عضلات لگن، باعث می‌شود که دو طرف لذت بیشتری را تجربه کنند.
  • تنفس بهتر: پیلاتس بر روی تنفس دیافراگمی تمرکز دارد که عضله‌ها و کل بدن را اکسیژنه می‌کند؛ درنتیجه عملکرد را بهتر می‌کند. همچنین در یک تحقیق ثابت شده است که تنفس پیلاتسی در طول اجرای تمرینات دیگر ورزشی، در مقایسه با مدل های تنفسی دیگر، از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.
  • جلوگیری از آسیب‌های احتمالی: یکی از دلایل عمومی آسیب‌ها وضعیت نامناسب بدن است. با رعایت اصول پیلاتس، به تعادل و تراز نگه داشتن بدن توجه می‌شود.
  • بهبود بعد از آسیب: از آنجا که پیلاتس برای هر سطح و هر‌گونه آسیب و صدمه‌ای طراحی شده است، می تواند به صورت کاملا حرفه ای به یک برنامه فیزیوتراپی تبدیل شود. حداقل حرکت در هر تمرین می‌تواند بدن را فعال نگه داشته و بهبودی را سرعت بخشد.
  • کاهش درد کمر: با تقویت عضلات هسته مرکزی و عضلات نگه دارنده ستون فقرات، دردهای ناحیه ی کمر کاهش پیدا کرده و یا حتی حذف می گردند.
  • افزایش دامنه حرکتی: با تمرکز بر روی انعطاف بدن و کشیدگی در بدن، دامنه ی حرکتی افراد افزایش می یابد.
مطالب مرتبط:  تاثیر پیلاتس در بهبود آسیب های مفصل زانو

منابع

ترجمه شده از سایت: PilatesAnyTime

نویسنده: مریم گلپذیر مربی پیلاتس در بانکوک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *