پیلاتس

پیلاتس در خانه

پیلاتس در خانه
زمان مطالعه: 6 دقیقه

پیلاتس در خانه چیست؟

پیلاتس یک روش تمرینی پیشرفته و کاربردی است که در سال 1920 توسط جوزف پیلاتس در آلمان ابداع شد. این ورزش محبوب با هدف تقویت عضلات جسمانی و افزایش انعطاف پذیری بدن توسعه پیدا کرده است. تمرینات پیلاتس ترکیبی از حرکات کنترل شده تنفسی، تمرینات ساده بدون ایجاد خستگی و همچنین حرکات آرام با فشار کم جهت تقویت و تعادل بخشیدن به عضلات بدن می‌باشند. به کمک تمرینات پیلاتس در خانه، افرادی که دارای محدودیت زمان و هزینه هستند نیز قادر خواهند بود به سادگی به تناسب اندام و سلامتی کامل دست یابند. در این مقاله، به بررسی این موضوع و تمرینات پیلاتس در خانه می‌پردازیم. پس لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

 

فواید تمرینات پیلاتس در خانه

اگرچه انجام تمرینات پیلاتس در یک محیط تخصصی و مجهز به استانداردترین تجهیزات پیلاتس و تحت نظارت اساتید مجرب و متخصص، نتایج وصف نشدنی به همراه دارد. اما این مساله به این معنا نیست که افرادی که با محدودیت زمان و هزینه مواجه هستند نمی‌توانند از این ورزش بهره بگیرند. انجام این تمرینات در خانه نیز بسیار مفید و مؤثر می‌باشد. البته توجه داشته باشید که این تمرینات حتما باید به روش صحیح و استاندارد انجام پذیرند. در غیر این صورت ممکن است نه تنها که فایده ای نداشته باشند بلکه، اثرات مخربی بر روی سلامت اعضای مختلف بدن به دنبال داشته باشند. برخی از فواید تمرینات پیلاتس در خانه عبارتند از:

بهبود تعادل بدن:

تمرینات پیلاتس به شما کمک می‌کنند تا تعادل بدن خود را افزایش دهید. با افزایش تعادل بدن، می‌توانید از نقصان حافظه، تیروئید، دیابت و افزایش وزن جلوگیری نمایید.

تقویت عضلات بدن:

تمرینات پیلاتس به تقویت عضلات بدن و در نتیجه افزایش استقامت و مقاومت آن کمک می نمایند. در نتیجه ی این امر شاهد بهبود ایستادگی، ثبات بدن و کاهش درد در ناحیه کمر و گردن خواهید بود.

افزایش انعطاف پذیری بدن:

تمرینات پیلاتس باعث افزایش انعطاف پذیری بدن شما می‌شوند.

بهبود تنفس:

این ورزش به طور تخصصی بر روی تنفس صحیح تمرکز دارد. بنابراین، به کمک آن شاهد تنفس بهتر و در نتیجه بهبود کیفیت خواب خود خواهید بود.

مطالب مرتبط:  بهترین کلاس پیلاتس تهران

بهبود روحیه:

بهبود روحیه هم یکی از فواید تمرینات پیلاتس در خانه است که می‌تواند به شما کمک کند که احساس رضایت و خوشبختی بیشتری داشته باشید. در واقع، تمرینات پیلاتس به دو روش مؤثر به بهبود روحیه کمک می نمایند که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

کاهش استرس و اضطراب:

تمرینات پیلاتس می‌توانند به شما کمک کنند تا استرس و اضطرابتان را به حداقل برسانید. با افزایش تمرکز و توجه به تنفس، می‌توانید به دور از هرگونه فکر و نگرانی، ذهن خود را آرام نموده و از فواید مثبت آن بهره مند شوید.

افزایش اعتماد به نفس:

تمرینات پیلاتس می‌توانند سبب افزایش اعتماد به نفس شما شوند. با افزایش قدرت و انعطاف پذیری عضلات، بهبود تعادل بدن و بهبود وضعیت بدنی، قطعا احساس بهتری در مورد خودتان خواهید داشت. درواقع این موارد اعتماد به نفس شما را به طور قابل توجهی بهبود خواهد بخشید.

بهبود تمرکز:

تمرینات پیلاتس باید با دقت و تمرکز ویژه ای انجام پذیرند. در نتیجه این حرفه سبب بهبود تمرکز شما می گردد.

کاهش درد:

انجام حرکات تمرینی پیلاتس می‌تواند در کاهش درد مربوط به عضلات و مفاصل بدن مؤثر باشد. با افزایش قدرت و انعطاف پذیری عضلات، می‌توانید به‌طور کلی از درد‌های ناشی از نقصان حرکت و کوتاهی عضلات پا و گردن، رها شوید.

ارتقای کیفیت زندگی:

پس از چند دوره ورزش مستمر در این حرفه، به صورت واضح شاهد ارتقای کیفیت زندگی خود خواهید بود. بدیهی است که افزایش تعادل بدن، تقویت عضلات، بهبود تنفس، کاهش استرس و کاهش درد‌ها می‌تواند باعث بهبود عملکرد در زندگی روزمره شما شود.

قابلیت انجام در خانه:

یکی از بزرگترین مزایای تمرینات پیلاتس در خانه، این است که شما می‌توانید این تمرینات را در محیط خانگی خود انجام دهید. این مورد شما را قادر می‌سازد تا بدون رفتن به باشگاه یا مراکز تمریناتی، در زمانی که برایتان مناسب است، به تمرینات خود بپردازید.

 

چگونه تمرینات پیلاتس در خانه را آغاز نموده و انجام دهیم؟

برای شروع تمرینات پیلاتس در خانه، می توانید از راهکار های زیر کمک بگیرید.

آشنایی با تمرینات پیلاتس:

برای شروع، بهتر است با تمرینات پایه پیلاتس آشنا شوید. این تمرینات شامل تمرینات تنفسی، تمرینات کور، تمرینات برای تقویت عضلات مرکزی و تمرینات کششی هستند. شما می توانید با تمرینات پایه آشنا شوید و پس از حرفه ای شدن در این تمرینات، به تدریج به تمرینات پیشرفته تر بپردازید.

استفاده از منابع آموزشی:

برای این منظور پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا در یک کلاس حرفه ای و حضوری پیلاتس ثبت نام نموده و برای مدت کوتاهی تحت نظر اساتید مجرب این رشته تمرین نمایید. پس از آشنایی کلی با اصول اولیه تمرینات جهت صرفه جویی در وقت و هزینه می توانید از کلاس های آنلاین مربی خود و یا کتاب ها، ویدئوها و برنامه های آموزشی در این زمینه استفاده نمایید. این منابع شامل روش های تصویری و شفاهی برای تمرینات پیلاتس هستند.

مطالب مرتبط:  پیلاتس و استئوآرتریت پشت یا گردن

البته در کل بهتر است که از ابتدا در یک باشگاه پیلاتس حرفه ای یا کلاس آنلاین پیلاتس شرکت نمایید. پیشنهاد ما جهت جلوگیری از انجام غیر صحیح تمرینات و آسیب به اعضای بدن شماست.

استفاده از تجهیزات مناسب:

برای انجام تمرینات پیلاتس در خانه در ابتدا نیاز به هیچ وسیله ای نمی‌باشد. اما در صورت تمایل به افزایش بازدهی و نتیجه ی بهتر، به تدریج می توانید از لوازم پیلاتس و پس از حرفه ای شدن از دستگاه های پیلاتس بهره بگیرید. تجهیزات پیلاتس می توانند به شما کمک کنند تا تمرینات خود را با دقت و ایمنی بیشتری انجام دهید.

لوازم پیلاتس عبارتند از توپ، کش، رینگ، مت و دمبل که بسیار کاربردی و مقرون به صرفه هستند. همچنین دستگاه های حرفه ای پیلاتس عبارتند از ریفرمر، ریفرمر با تاور، کادیلاک، ریفرمر کادیلاک، صندلی تعادلی، لدربرل، آرک پیلاتس و غیره.

شما می‌توانید این تجهیزات را پس از گذشت چند دوره از انجام تمرینات پیلاتس در خانه و حرفه ای تر شدن در این حوزه، جهت افزایش بازدهی خریداری نمایید. البته در صورت تمایل به تمرین حضوری با این تجهیزات، می‌توانید در یک استودیو مجهز به کلاس پیلاتس با دستگاه همانند باشگاه پیلاتس ماسا ثبت نام نموده و به حداکثر بازدهی برسید.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص قیمت و اطلاعات تجهیزات می توانید از طریق لینک به صفحه ی مربوطه مراجعه نمایید.

 

تاثیر تمرینات پیلاتس در خانه روی لاغری:

تمرینات پیلاتس در خانه می‌تواند به شما در رسیدن به کاهش وزن و لاغری ایده عال بسیار کمک کننده باشد. همان طور که پیشتر اشاره شد، پیلاتس یک روش تمرینی است که به افزایش قدرت عضلات، افزایش انعطاف پذیری، تقویت عضلات مرکزی و بهبود تعادل و کنترل بدن کمک می کند. در حقیقت تمرینات پیلاتس در خانه جهت تقویت عضلات بدن، از افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش چربی های ذخیره شده در بدن استفاده می‌کند.

به علاوه، این تمرینات می توانند سبب بهبود قابل توجهی در نواحی مختلف بدن شوند. تمرینات پیلاتس معمولاً برای افرادی که به دنبال لاغری و شکل دهی بدن هستند، بهترین گزینه هستند. این تمرینات به صورت کامل بر روی عضلات مرکزی بدن، به ویژه عضلات شکم، پشت و پهلو، تمرکز دارند و در نتیجه باعث تقویت و سفت شدن این عضلات می گردند.

اطمینان داشته باشید که در صورت صحیح انجام دادن تمرینات پیلاتس و تبعیت از یک رژیم غذایی سالم، می‌توانید به وزن و فرم ایده آل بدن خود دست یابید.

 

 

 

مطالب مرتبط:  اثر پیلاتس بر زنان مبتلا به سرطان پستان

پیلاتس در خانه و صرفه جویی در زمان و هزینه:

اگر به دنبال دستیابی به تناسب اندام با صرف کمترین زمان و هزینه هستید، بدون شک پیلاتس در خانه گزینه ی ایده آلی برای شما به حساب می آید. راه‌های مختلفی برای صرفه جویی در هزینه و زمان با استفاده از تمرینات پیلاتس در خانه وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

استفاده از منابع آنلاین:

با استفاده از منابع آنلاین از قبیل ویدئوها، برنامه‌های آموزشی، وب سایت‌های معتبر پیلاتس، می‌توانید به تنهایی در خانه خود تمرین کنید. این منابع علاوه بر صرفه جویی در هزینه، در زمان شما صرفه جویی خواهند نمود. به این صورت که دیگر نیازی به آماده شدن جهت حضور در باشگاه پیلاتس، رفت و آمد و پشت سر گذاشتن ترافیک سنگین نخواهید داشت.

مشاوره با مربی آنلاین:

در حالی که برخی از آموزش‌های آنلاین، کاملا رایگان هستند، برخی دیگر نیاز به صرف هزینه دارند. با این حال، در مقایسه با کلاس‌های پیلاتس حضوری، هزینه مشاوره با مربی آنلاین بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این روش برنامه تمرینی خود را با یک مربی مجرب تنظیم نموده و در زمان مناسب به تمرینات پیلاتس بپردازید.

خرید تجهیزات پیلاتس:

برخی از تجهیزات این حرفه مانند توپ، کش، رینگ و مت پیلاتس بسیار سبک، کاربردی و مقرون به صرفه هستند. با خرید این تجهیزات می‌توانید بدون نیاز به رفتن به باشگاه و صرف هزینه برای شهریه، در منزل تمرین کنید.

تمرین گروهی در خانه:

شما می‌توانید با دوستان، خانواده و همکاران خود با هدف تقویت عضلات و بهبود تعادل بدن، در منزل تمرینات پیلاتس را انجام دهید. با این روش علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، از لذت تمرین گروهی نیز بی نصیب نخواهید ماند.

جمع بندی:

همان طور که اشاره شد، انجام تمرینات پیلاتس در خانه می‌تواند به شما کمک کند تا با صرف کمترین زمان و هزینه، به بهبود تعادل، تقویت عضلات، افزایش انعطاف پذیری، بهبود تنفس، کاهش استرس و درد‌، بهبود تمرکز، ارتقای کیفیت زندگی و ده ها مزیت دیگر دست پیدا کنید. اما در کل پیشنهاد متخصصین ماسا این است که از ابتدا در یک باشگاه پیلاتس معتبر شرکت نمایید تا از انجام صحیح تمرینات و جلوگیری از آسیب های احتمالی اطمینان حاصل نمایید.

لازم به ذکر است که همیشه قبل از انتخاب هر حرفه ی ورزشی، بهتر است با پزشک خود مشورت نموده و از ایمن و مناسب بودن تمرینات آن حوزه برای خود اطمینان حاصل فرمایید.

امیدواریم مقاله ی فوق اطلاعات جامع و کاربردی در خصوص تمرینات پیلاتس در خانه در اختیار شما عزیزان قرار داده باشد. در صورت وجود هر گونه ابهام یا نقطه نظر، لطفا در قسمت دیدگاه ها در انتهای صفحه با ما در ارتباط باشید. در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *